יום שבת, 10 באוקטובר 2009

שמיני עצרת ושמחת תורה מבחינה אימונית

חגגנו שבעה ימים, ישבנו בסוכות ופרצנו דרך יצאנו מהבית המוגן, שגם מצד אחד מגן עלינו אבל מצד שני מגביל אותנו כמו הפרדיגמות (=התנהגויות מגבילות ולא נותנות לנו להתקדם) שלנו שמונעות מאיתנו ויצאנו באומץ לחיות ולהציץ אל הלא נודע. להאמין שנצליח להיות בסוכה ולא נשטף בגשם הרי אחד הדברים החשובים באימון הוא האמונה כי נצליח. בזכות אמונה זו אנו פועלים להשיג פריצות דרך שתביא אותנו לשיאים חדשים. אל ימים של דאגה אבל גם ימים של שמחה. מהות של סוכות הוא השמחה. אנו חוגגים את שמחת בית השואבה בחג הסוכות. אנו מארחים בסוכתנו את שבעת האושפזין – אברהם, יצחק, יעקב, יוסף, משה, אהרון, דוד – בקיצור שמח בסוכות. הושענא רבה הוא מעין יום דין אבל אנחנו מגיעים אליו בשמחה ולא ביראה כמו בימים נוראים, אנחנו חובטים ערבות, עדיין אנחנו שמחים עם ארבעת המינים ומתפללים לשנה גשומה. נגמר סוכות צריך לחזור לבית למקום הבטוח המגן עלינו, אבל גם מגביל. בא שמיני עצרת ומנחית אותנו בצורה רכה להמשך החיים. נחיתה של שמחה.

בשמחת תורה אנחנו מסיימים את קריאת התורה, ומתחילים מיד בשבת בראשית השבת שאחרי שמחת תורה לקרוא מחדש בתורה ומסיימים שוב בשמחת תורה. (כל שבוע פרשה אחת וכמה שבתות קוראים שתי פרשות). אבל תמיד מסיימים בשמחת תורה. ומיד פותחים בבראשית המעגל הסתובב שנה שלמה אבל נהיינו יותר חכמים, יותר נבונים, כי אנו צריכים לשאוף למעגל ספיראלי שמסתיים מעל איפה שהתחלנו. ומה שנמתח את הקפיץ נגיע גבוה יותר ולא נהה איפה שהיינו בשנה שעברה. כך יוצא שכל שנה אנחנו מוסיפים תובנות נוספות על השנה הקודמת

שלחה לי דמומית, שלמדה איתי בקורס מאמנים עסקיים מאמר שקיבלה על האשפיזין (תודה לך).
היי חברים יקרים,
אושפיזין (בארמית- אורחים),
על פי המסורת היהודית, הם אורחים רוחניים שבאים לבקר בסוכה במהלך שבעת ימי חג הסוכות. מקורו של מנהג הזמנת האושפיזין לסוכה הוא ככל הנראה בתורת הקבלה ובספר הזוהר. בכל יום מגיע לסוכה, על פי המסורת, "אורח" אחר, ועמו מגיעים האורחים האחרים כאשר כל האורחים הם דמויות תנ"כיות מן ההיסטוריה היהודית.
חשיבות האורחים באה לידי ביטוי במידות המיוחסות להם. בכל יום מיוחסת חשיבות מיוחדת למידה הקשורה באורח של אותו היום: אברהם - מידת החסד, יצחק - מידת הגבורה, יעקב- תפארת, משה- נצח, אהרון- הוד, יוסף- יסוד ודוד- מלכות.
(מתוך ויקיפדיה).
והשאלה שנשאלת לשנה החדשה: אלו דמויות הקיימות בכם הייתם רוצים להזמין ולתת להם מקום דומיננטי יותר בחייכם בשנה הקרובה?
דמויות כמו: האני האסרטיבי, האני היצירתי, האני החושב, האני הרגוע וכו'.....
"לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהיה קשה כארז. שהארז, כיוון שנשבה בו רוח , מיד עקרתו והפכתו על פניו.אבל הקנה, אפילו כל רוחות שבעולם באות ונושבות בו, אין מזיזות אותו ממקומו, אלא הוא הולך ובא עמהן. כיוון שדממו הרוחות, עמד הקנה במקומו."
(מסכת תענית)
שלכם,
בברכת מועדים לשמחה,
אמיר הלמר
מאמן אישי ועסקי
מאבחן ביומטרי
amir@migdalor.biz
050-2250225, 077-5531550

--
דמומית, מאמנת עסקית כלכלית. מושב שדה אליעזר. פלאפון 0546-477889.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה